Starimo

Sve češće imam osećaj kao da je svaki dan koji osvane nešto posebno. Ovaj osećaj mi dolazi od ranog jutra i kada ga imam, čini tog jutra, taj dan nekako drugačijim od ostalih dana. Odmah nakon ovog osećaja rekao bih lagane ushićenosti i sreće dolazi jasan osećaj prijatne emotivne promene u grudima. Nešto kao lagano stezanje, ali prijatno stezanje grudi koje me nekako  kao da „povuče“ unapred. Imam osećaj kao da bih tog trenutka mogao da požurim ili brže hodam dok hodam. Jasno se sećam da me ovaj osećaj ranije nije obuzimao, nije ga uopšte bilo. Ovaj osećaj nije odavno, osećam ga od skoro. U mojoj 53. godini života tumačim ga kao prve jasne znake starenja. Možda zvuči protivrečno, ali pokušaću da objasnim. Vreme u kom živimo se u mnogome promenilo u odnosu na vreme kada su naši roditelji imali godina koliko sada mi imamostarenje. Sećam se pre svega, nije bilo toliko mladih ljudi na umrlicama. Nije bilo toliko alarmantnih vesti o ugroženosti životne sredine oko nas. Nije bilo bombardovanja. Nije bilo poplava. Većini su nam oba roditelja bila živa, sestre, braća. Na licima mojih drugarica i drugova iz generacije sve su jasniji znaci starenja. Sede kose, bore na licu, kod nekog bitno izmenjena fizionomija lica. Jednostavno vidi se da drugačije izgledamo. Hvala Bogu deca su nam sve veća i starija i kroz njih nekako najjasnije vidimo stalni i nezaustavljivi tok vremena. Sve ovo zajedno znači da starimo, usled nekih događaja koje sam ovde pomenuo neki od nas su više a neki manje ostarili. Moj osećaj o kom sam na početku pisao je u raskoraku sa mojim telesnim događanjima ako mogu tako da ih nazovem. To znači samo jedno, duh je jak, telo je slabo. Nisu bitne godine, bitan je osećaj. Manje smo stari onoliko koliko to sami osećamo. Zato volim onaj osećaj koji sam na početku spomenuo. Najradije bih ga nazvao pravim Božjim blagoslovom u sivilu zimskog jutra, nakon svih ovih godina, nakon svega što se izdogađalo.

О Sam uradi

Najveći uspeh u životu: Srećno oženjen, otac dvoje divne dece. Zvanje: Pravnik. Profesionalno iskustvo: Prevodjenje sa engleskog i francuskog jezika, spoljno-trgovinsko poslovanje. The greatest success in life: Happily married, father of two wonderful children. Occupation: Lawyer. Professional experience: Translating of English and French, foreign trade.
Овај унос је објављен под Život и означен са . Забележите сталну везу.

2 реаговања на Starimo

  1. Nastavnica Suzana каже:

    Pre neki dan moj suprug me je pitao o starenju. Mogu da kažem i ovde isto što i njemu: “ o starenju ne razmišljam, razmišljam o večnosti“🙂 Ipak, u pravu ste! Svaki dan je nešto posebno i Božji blagoslov!

Šta vi mislite?

