Zar je toliko teško reći „ne znam“?

Pre nekoliko dana mi je u poštansko sanduče stigao moj prvi ček od sajta „Go Daddy“ koji se bavi trgovinom domenima. Iznos je bio mali ali meni drag. Konačno sam nakon duže vremena uspeo nešto malo skuplje da prodam nego što sam kupio. S obzirom da nisam imao nikakvog iskustva sa unovčavanjem ovakvog čeka, konsultovao sam nekoliko domaćih foruma na Google-u u vezi sa tom temom. Naišao sam na ohrabrujući podatak da je to čovek uradio u Raiffeisen banci u Beogradu. Ubrzo sam otišao do ekspoziture u našem gradu. Nadležna službenica čije ime ne želim da objavljujem, odmah mi je nakon uvida u ček decidno odgovorila: „To je nemoguće naplatiti bilo gde u Srbiji, to vam niko neće unovčiti jer se čekovi pravnih lica upućeni fizičkim licima ne unovčavaju. Vratite vi to njima i tražite neka vam uplate na vaš devizni račun direktno novac.“ Nije mi pomoglo to što sam joj objasnio da novac ne uplaćuju direktno na račune klijenata u Srbiji jer PayPne znamal kao sredstvo plaćanja još nije stigao u našu zemlju. Još mi je bizarnija bila njena izjava da se kod nas čekovi pravnih lica upućeni fizičkim licima uopšte ne unovčavaju? Skenirao sam ček i poslao mejlom uz kratak dopis glavnoj ekspozituri Raiffeisen banke u Beogradu. Pozitivan odgovor je ubrzo stigao. Rečeno mi je da isti ček odnesem u lokalnu poslovnicu na unovčenje uz ličnu kartu. Kada sam se pojavio u banci, ne znam zašto, osećao sam se kao krivac. Atmosfera je bila neprijatna i zategnuta, u pogledima službenika video sam osudu onoga što sam uradio. Pretpostavljam da po njima nije trebalo da zovem njihove pretpostavljene i da se oprostim od moje naplate? Pretpostavljam i to da službenica koja je unovčenje čeka odbila nije znala da ga unovči jer joj je recimo bio prvi takve vrste. U redu, to se može razumeti, ali zašto je toliko teško reći „ne znam“ i pitati nekoga ko zna i pri tome priznati da nešto ne znamo? Na žalost ovo nije jedini primer pomanjkanja poštovanja korisnika usluga i lične sujete od strane takvih otudjenih birokrata koji od uplata istih tih korisnika dobijaju platu i žive. Mnogo ih je više na raznim odgovornim mestima gde se za mnoge sve bezuspešno završava kada naidju na poslednju prepreku bez prava na žalbu „jer je šef tako rekao“.

О Sam uradi

Najveći uspeh u životu: Srećno oženjen, otac dvoje divne dece. Zvanje: Pravnik. Profesionalno iskustvo: Prevodjenje sa engleskog i francuskog jezika, spoljno-trgovinsko poslovanje. The greatest success in life: Happily married, father of two wonderful children. Occupation: Lawyer. Professional experience: Translating of English and French, foreign trade.
Овај унос је објављен под Život и означен са , , , , , , . Забележите сталну везу.

Šta vi mislite?

